Ga naar de inhoud

Greenyard kondigt start inkoopprogramma aan

Sint-Katelijne-Waver, België, 14 maart 2017 – Greenyard (Euronext Brussel: GREEN) kondigt start inkoopprogramma aan

Greenyard kondigt vandaag de start aan van een inkoopprogramma eigen aandelen waarbij tot 1.750.000 aandelen worden ingekocht. Dit vertegenwoordigt een totale waarde van € 28,6 miljoen gebaseerd op de slotkoers van vandaag.
Greenyard heeft een significante herfinanciering doorgevoerd in december 2016 met, onder andere, de uitgifte van een converteerbare obligatie, waarbij de interestkosten met minimaal € 15 miljoen per jaar zullen verminderen. Het bedrijf kondigt nu een inkoopprogramma eigen aandelen aan hetgeen aangewend kan worden om de potentiële verwatering van deze converteerbare obligatie te compenseren, een positie van eigen aandelen te creëren ter financiering van potentiële, toekomstige overnames en/of potentiële, toekomstige lange termijn optieplannen. Het aandelen inkoopprogramma zal geen significante impact hebben op de schuldgraad van de groep.
De Raad van Bestuur van Greenyard heeft een discretionair mandaat toegewezen aan een tussenpersoon die dit mandaat zal uitvoeren zowel binnen als buiten de gereglementeerde markt tijdens zowel open als gesloten periodes. Bloktransacties kunnen ook overwogen worden tijdens open periodes. Het mandaat is geldig voor 1 jaar.
Zoals bepaald in de statuten van Greenyard heeft de algemene vergadering van 19 september 2014 een machtiging toegekend aan de Raad van Bestuur om tot inkoop van eigen aandelen over te gaan tot het wettelijke maximum van 20%.
Tijdens dit inkoopprogramma zal Greenyard de markt op regelmatige tijdstippen informeren over de aandeleninkopen in overeenstemming met de toepasbare regelgeving via persberichten.
Dit inkoopprogramma kan op ieder moment worden stopgezet.

Financiële kalender
- jaarresultaten       6 juni  2017 (nabeurs)
- Q1 trading update       29 augustus 2017 (nabeurs)
- Gewone Algemene Vergadering     15 september 2017