Ga naar de inhoud

Greenyard kondigt stijging aan van free float na uitstap Gimv

Free float van Greenyard verhoogt na uitstap Gimv

Sint-Katelijne-Waver, België, 20 juni 2017 – Greenyard (Euronext Brussel: GREEN) kondigt verandering aan in aandeelhoudersstructuur

Gimv kondigde vandaag aan dat het geen aandelen in Greenyard meer aanhoudt. Hierdoor is er een significante stijging van de vrij verhandelbare aandelen (free float) van Greenyard naar 38,5%.
Sinds de fusie in 2015 controleerde Gimv 11,8% van de uitstaande aandelen. Deze deelneming werd kort nadien gereduceerd tot 4,9% door een private plaatsing. Nadien is Gimv aandeelhouder gebleven tot 2 jaar na de fusie.

Hein Deprez, Uitvoerend Voorzitter van Greenyard, over deze aankondiging:
‘Ik wens Gimv te bedanken voor hun waardevolle steun in Greenyard doorheen de investeringsperiode.
Sinds hun intrede is Gimv altijd een trouwe partner en aandeelhouder geweest, zeker wanneer Greenyard een periode van transacties tegemoet ging om de groei de versterken. Gimv ondersteunde eveneens  het fusieproces met Fresh en Horticulture in juni 2015, nu 2 jaar geleden, alsook het integratieproces dat hierop volgde.
Gezien het Gimv’s objectief is om succesvolle bedrijven te begeleiden naar het volgende niveau past deze aankondiging in hun strategie gezien Greenyard vandaag een wereldleider is in zijn markten.

Greenyard NV
Strijbroek 10