Ga naar de inhoud

Greenyard onder co-leiderschap van Hein Deprez (CEO) en Carl Peeters (COO)

Sint-Katelijne-Waver, België, 29 januari 2018 – Greenyard (Euronext Brussel: GREEN) kondigt vandaag aan dat Hein Deprez CEO wordt van Greenyard en de groep zal aansturen samen met Carl Peeters, die COO wordt. De management teams van de business segmenten worden verder versterkt.

Greenyard kondigt vandaag de benoeming aan van Hein Deprez als CEO, hij is momenteel Uitvoerend Voorzitter van de Raad van Bestuur van Greenyard en vervangt Marleen Vaesen in haar functie van CEO. Carl Peeters, de huidige CFO van Greenyard, wordt benoemd tot COO, een nieuwe functie. Hein Deprez en Carl Peeters zullen samen Greenyard leiden met het oog op verdere groei en waarde creatie. De zoektocht naar een nieuwe CFO is gestart.
Marleen Vaesen zal, in onderlinge overeenstemming, na 5 jaar het bedrijf verlaten op 31 januari 2018. In 2012 werd ze CEO van Greenyard Foods. Na de fusie in 2015 werd ze CEO van Greenyard. Ze was verantwoordelijk voor de uitbouw van de toekomstige structuur van het bedrijf en het aligneren van de 3 entiteiten. Ze bracht stap voor stap nieuwe medewerkers aan boord.

Na deze verwezenlijkingen is het tijd om een volgende stap te zetten. Naast de nieuwe benoemingen van CEO, COO en CFO versterkt Greenyard ook haar organisatie binnen de business segmenten. Binnen Fresh zal Tim Van Londersele alle activiteiten leiden met uitzondering van de Greenyard Bakker organisatie, die onder de verantwoordelijkheid van Irénke Meekma valt. Long Fresh zal aangestuurd worden door Charles-Henri Deprez. Stefaan Vandaele blijft Horticulture onder zijn hoede nemen.

Hein Deprez zal aftreden als Uitvoerend Voorzitter van de Raad van Bestuur maar wordt Gedelegeerd Bestuurder van Greenyard. Koen Hoffman, bestuurder sinds 4 oktober 2017, wordt Voorzitter van de Raad van Bestuur. Hij zal de rol van Voorzitter overnemen. Om zich op zijn nieuwe rol te focussen, treedt Charles-Henri Deprez terug uit de Raad van Bestuur en wordt vervangen door Valentine Deprez. Valentine zal gecoöpteerd worden als Bestuurder. Haar formele benoeming zal ter goedkeuring worden voorgelegd tijdens de eerstvolgende aandeelhoudersvergadering.

Hein Deprez zegt: ‘ Ik dank Marleen Vaesen voor haar waardevolle bijdrage om Greenyard te vormen tot het sterke, moderne bedrijf dat het vandaag is. We wensen haar het allerbeste voor de toekomst. Met deze aankondiging wordt de initiële transformatieperiode die volgde op de fusie afgesloten. De aangekondigde veranderingen in het management zijn een volgende stap om onze strategie verder uit te voeren. Hierdoor kunnen we nog meer focussen op deze strategie en onze prioriteiten om winstgevende groei te genereren. Het zal onze globale leiderspositie in groenten en fruit in al zijn vormen versterken.’

Greenyard zal Marleen een beëindigingsvergoeding betalen in lijn met haar remuneratie in 2016-2017 zoals vermeld in het jaarrapport.

Greenyard NV
Strijbroek 10