Ga naar de inhoud

Onderhandelingen over de beoogde overname van Dole zijn stopgezet

Sint-Katelijne-Waver, België, 5 januari 2018

Greenyard (Euronext Brussels: GREEN) heeft vandaag aangekondigd dat de onderhandelingen over de overname van Dole Food Company, Inc. (“Dole”) zijn stopgezet zonder definitieve overeenkomst.

Hein Deprez, uitvoerend voorzitter van Greenyard, verduidelijkt: “Hoewel de overname van Dole door Greenyard een belangrijke mijlpaal zou hebben betekend voor beide bedrijven, zijn we ervan overtuigd dat Greenyard op zich over de juiste strategie en prioriteiten beschikt om een winstgevende groei te blijven realiseren en onze positie als wereldwijde leider in groenten & fruit verder te versterken. We hebben alle inspanningen geleverd om een transactie te bereiken met belangrijke financiële en strategische meerwaarde, voor alle betrokken partijen. Desondanks kon geen overeenkomst worden bereikt. We hebben er alle vertrouwen in dat Greenyard koploper blijft in de sector van groenten en fruit. We zullen deze succesvolle en ambitieuze weg als marktleider blijven bewandelen en zo blijvend waarde creëren voor de aandeelhouders.”

Rothschild & Co traden op als financieel adviseur voor Greenyard, Allen & Overy LLP als juridisch adviseur en Freshfields LLP als mededingingsadviseur.

Financiële kalender

- Q3 trading update      22 februari 2018 (nabeurs)

- Jaarresultaten       5 juni 2018 (nabeurs)

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen:

Arnaud Denis, Whyte Corporate Affairs
ad@whyte.be Investeerders