Ga naar de inhoud

Openbaarmaking kennisgevingen van deelneming overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007 – Familie Deprez verhoogt participatie na uitkoop AIF

Sint-Katelijne-Waver, België, 31 juli 2017 – Greenyard (Euronext Brussel: GREEN) kondigt verandering aan in aandeelhoudersstructuur

In toepassing van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt, meldt Greenyard de ontvangst van twee kennisgevingen op 24 juli en 31 juli 2017.

De vennootschap werd in kennis gesteld van de beëindiging van het akkoord van onderling overleg tussen, enerzijds, dhr. Hein Deprez, Deprez Holding NV en Food Invest International NV en, anderzijds, Gimv NV, Gimv-XL Partners Comm.V, Adviesbeheer Gimv-XL NV, Gimv-XL Partners Invest Comm.V (gezamenlijk Gimv) en Agri Investment Fund CVBA (AIF) ingevolge de automatische beëindiging van de aandeelhoudersovereenkomst die op 8 mei 2015 met betrekking tot Greenyard tussen voormelde partijen werd gesloten.
Daarnaast heeft de familie Deprez zijn belang in Greenyard verhoogd van 45,3% naar 49,3% door op 31 juli 2017 de aandelen van AIF over te nemen. Rekening houdend met de 3,76% eigen aandelen die Greenyard momenteel heeft ingekocht, heeft deze transactie tot gevolg dat de controle drempel van 50% door de familie Deprez, via Deprez Holding NV en Food Invest International NV, werd overschreden. Deze transactie heeft geen impact op de free float, die stabiel blijft op 38,1%.

Als gevolg hiervan maakt AIF niet langer deel uit van de Raad van Bestuur van Greenyard.

Hein Deprez, Uitvoerend Voorzitter van Greenyard, over deze aankondiging:
‘Ik wens het Agri Investment Fund te bedanken voor hun waardevolle steun in Greenyard doorheen de investeringsperiode. Hun intrede in het kapitaal van PinguinLutosa in 2011 gebeurde via een kapitaalverhoging die voorafgegaan werd door de overname van Scana Noliko. Vandaag is dit onze Prepared divisie die deel uitmaakt van ons Long Fresh segment. In de periode dat AIF aan boord was zijn ze altijd een trouwe partner en aandeelhouder geweest. De sterke steun van AIF om ons bedrijf van een klein familiebedrijf tot zijn huidige vorm als wereldspeler te laten uitgroeien, is exemplarisch voor de rol die AIF opneemt in onze industrie. De familie Deprez is verheugd dat het de participatie van het AIF in Greenyard kon overnemen. Met deze transactie toont onze familie opnieuw zijn toewijding om de controlerende aandeelhouder te blijven van Greenyard, een wereldleider in zijn markt. ‘

Greenyard NV
Strijbroek 10