Ga naar de inhoud

Trading update Q3 2016/2017

Sint-Katelijne-Waver, België, 23 februari 2017 – Greenyard (Euronext Brussel: GREEN) maakt vandaag haar resultaten bekend over het derde kwartaal eindigend op 31 december 2016
• De groepsomzet bereikte € 996,9m tijdens Q3,  een stijging van 6,3% JoJ. De interne groei bereikte bijna 5%.  Wisselkoersen hadden een negatief effect van 1,6% voornamelijk door de daling van het Pond. De overname van Lutèce droeg 3,0% bij tot de omzet.
• Segment prestatie in Q3:
o Fresh realiseerde een omzetstijging van 4,7%.
o Long Fresh wordt beïnvloed door de overname van Lutèce (+16.1%). Zonder dit effect alsook het wisselkoerseffect van -3,3%, vooral veroorzaakt door het Pond, was de interne groei lichtjes positief.
o Horticulture realiseerde een groei van bijna 5%.
• Gedurende de eerste 9 maanden bedroeg de omzet € 3.143,0m, een stijging van bijna 8%.

Financiële kalender
- jaarresultaten       6 juni  2017 (nabeurs)
- Q1 trading update       29 augustus 2017 (nabeurs)
- Gewone Algemene Vergadering     15 september 2017, 13u45
- H1 resultaten        21 november 2017 (nabeurs)

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met Greenyard:

Marleen Vaesen, CEO
T +32 15 32 42 97
marleen.vaesen@greenyard.group

Carl Peeters, CFO
T +32 15 32 42 69
carl.peeters@greenyard.group

Over Greenyard
Greenyard (Euronext Brussels: GREEN) is een globale marktleider in verse, vriesverse en bereide groenten & fruit, bloemen & planten en substraten. De Groep bedient een klantenbasis die onder andere de belangrijkste retailers in Europa omvat en biedt efficiënte en duurzame oplossingen voor klanten en leveranciers door aanbod van superieure producten, marktleidende innovaties, operationele excellence en een uitstekende dienstverlening.
Onze visie is mensen helpen gezonder te leven door hen te laten genieten van groenten en fruit op elk moment, op een makkelijke, snelle en aangename manier, met respect voor de natuur.
Greenyard telt ongeveer 8.200 werknemers en is actief in 25 landen wereldwijd. Greenyard beschouwt haar werknemers en de relaties met haar belangrijkste klanten en leveranciers als haar belangrijkste activa die haar in staat stellen een omzet van ongeveer 4 miljard op jaarbasis te realiseren.
www.greenyard.group

Greenyard NV