A word from our Founder - greenyard.group
Banner NL

Boodschap van onze Oprichter - Hein Deprez

Hein 2024

"Iets meer dan 40 jaar geleden, in 1983, begon ik mijn eigen champignonkwekerij. Terwijl ik het bedrijf vanaf de grond opbouwde, legde ik ook de fundamenten voor Greenyard."

"De visie was vanaf het begin duidelijk. Toen al bekeken we de zaken vanuit het perspectief van de eindconsument. Ons doel was altijd om hen gezonde, voedzame en vooral lekkere producten aan te reiken, op de best mogelijke manier."

"Die visie komt samen in het bedrijf dat we vandaag zijn. In één enkele generatie zijn we uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf dat tientallen miljoenen mensen, dag in, dag uit, voorziet van innovatieve fast moving consumer goods: gezonde voeding op maat van een moderne levensstijl. 100% pure-plant. Niet zomaar een marketingslogan, maar voeding die mensen aanmoedigt om de juiste keuze te maken voor hun gezondheid én voor de planeet.”

"Met gedurfde keuzes, authentiek ondernemerschap en doorzettingsvermogen creëerden we een bedrijf dat impact heeft, dankzij een wereldwijde schaal, drie complementaire divisies en diepgaande productkennis. Een bedrijf met een sterke en krachtige naam – Greenyard – die perfect weergeeft waar we voor staan."

"Het oude veld-tot-vork-model is voorbijgestreefd; we introduceerden met succes een disruptief businessmodel in onze sector. Vandaag zijn we een onmisbare partner voor de grootste retailers in Europa en verbinden we duizenden telers over de hele wereld in een duurzame, data-gestuurde toeleveringsketen."

"Onze veertigste verjaardag was de perfecte gelegenheid om onze leidende positie opnieuw in de verf te zetten en mensen eraan te herinneren waar Greenyard voor staat, waar onze oorsprong ligt en waar we naartoe gaan. We hebben heel wat tijd doorgebracht met duizenden medewerkers, om hen met elkaar en met het DNA van Greenyard te verbinden. Als je je verleden niet begrijpt, kan je niet nadenken over je toekomst."

Onze reis is nog lang niet ten einde. We staan in de frontlinie van een wereldwijde transitie naar pure-plant voeding die zich langzaam maar zeker voltrekt. We investeren volop in onze industriële knowhow en we zijn klaar om de voedingsindustrie opnieuw op zijn kop te zetten met impactvolle innovaties, zoals onze pure-plant lekkernij Gigi Gelato. Net zoals we dat in het verleden al deden – we lanceerden onze eerste maaltijdbox, voor ratatouille, intussen meer dan 20 jaar geleden – blijven we ook vandaag de industrie vooruit stuwen."

"Ik wil de vele mensen bedanken die ons op onze reis hebben bijgestaan. Hun harde werk, hun passie voor onze producten en hun toewijding aan onze visie zijn essentieel voor ons succes. Ik ben blij dat onze organisatie hen zoveel mogelijkheden blijft bieden om te groeien, vanaf de werkvloer tot aan de top van het bedrijf. We moeten blijven investeren in onze belangrijkste troef: onze mensen."

"Als oprichter van Greenyard en in mijn nieuwe rol als Executive Director van de raad van bestuur, ben ik vastbesloten om actief te blijven werken aan het bouwen van onze purpose en strategie, het ondersteunen van ons management, het verbinden met telers en klanten, het inspireren van innovatie en het bewaken van onze unieke visie. Zodat Greenyard de weg naar een gezondere toekomst voor iedereen kan voortzetten."

Jaarverslag 2023-2024
Ons geïntegreerd jaarverslag combineert commerciële en financiële verslaggeving om onze aandeelhouders, werknemers en het grote publiek te informeren over Greenyards boekjaar 2023-2024.