People - greenyard.group
Banner NL

Een vruchtbare plek om te groeien

Alexander 2

"Mensen spelen een belangrijke rol in de wereld van groenten en fruit. Uiteindelijk draait het allemaal om creativiteit, flexibiliteit, nauwe samenwerking en passie voor onze pure-plant producten. Mensen vinden die deze passie delen en het talent binnen ons bedrijf verder aanwakkeren, zijn cruciaal voor de toekomstige groei van ons bedrijf."

"Een werkomgeving creëren waarin iedereen zich veilig en thuis voelt, is één van onze topprioriteiten. In 2023 hebben we nog een belangrijke stap gezet met de oprichting van ons Diversity, Equity & Inclusion Committee. Als wereldspeler heeft Greenyard al een behoorlijk divers personeelsbestand, maar we zien die diversiteit nog niet op elk niveau van ons bedrijf."

"Er is ook een direct verband met de purpose van ons bedrijf. Aangezien we in meer dan 80 landen inkopen en in ruim 100 landen verkopen, moet onze organisatie een goede afspiegeling zijn van deze markten. Diversiteit stimuleert innovatie en helpt ons om de consumenten, voor wie we uiteindelijk werken, beter te begrijpen. Als mensen met verschillende achtergronden samenwerken, herkennen we blinde vlekken, vooroordelen en verkeerde aannames veel sneller."

"Focus op interne groei is een ander belangrijk aandachtspunt. Het afgelopen jaar hebben we daar een aantal mooie voorbeelden van gezien aan de top van ons bedrijf. Toen Francis Kint CEO van de Groep werd, wat een interne promotie was, werd zijn vacante positie als Managing Director van de Frozen-divisie ingenomen door Anna Jęczmyk, de voormalige Managing Director van Polen, in diezelfde divisie. We zagen een gelijkaardig scenario aan de top van onze Prepared-divisie, waar Dominique Stinckens, die met pensioen ging als Managing Director, werd opgevolgd door zijn rechterhand en voormalig Finance Director Johnny Van Holzaet.”

"Beiden werden op hun beurt opgevolgd door sterke interne kandidaten, met Anneleen Cornelissen als nieuwe Finance Director voor onze Prepared-divisie en Wojciech Kapka die Anna opvolgde als Managing Director van Frozen Poland. Ze zijn niet alleen een mooi voorbeeld voor al onze medewerkers, het zorgt er ook voor dat hun jarenlange expertise binnen ons bedrijf blijft."

"Kennis delen is ook de rode draad door onze Group Development Programs, waarmee we onze mensen stimuleren om verder te kijken dan hun eigen entiteit of expertisegebied, en samen met anderen te werken rond strategische thema's. Als vervolg op het Leadership Development-traject lanceerden we in 2023 het eerste Game Changers-programma voor ons aanstormend talent. Te oordelen naar de geweldige ideeën waarmee zij kwamen, zijn dit absoluut de mensen die in de toekomst het verschil zullen maken!"

Diversiteit, gelijkheid en inclusie
Maak kennis met de Game Changers
Jaarverslag 2023-2024
Ons geïntegreerd jaarverslag combineert commerciële en financiële verslaggeving om onze aandeelhouders, werknemers en het grote publiek te informeren over Greenyards boekjaar 2023-2024.